🔹دستور العمل ایجاد، حمایت و حمایت بخشی کارخانه های نوآوری کشور، توسط معاونت علمی و فناوری و دانش بنیان ریاست جمهوری تصویب و برای اجرا ابلاغ شد.

🔹سید محمد جواد صدری مهر، دستیار معاون علمی و فنآوری ریاست جمهوری با اعلام این خبر گفت: در این دستورالعمل، نحوه تشکیل و شرح وظایف شورای توسعه کارخانه های نوآوری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همچنین نحوه تشکیل کمیته راهبردی کارخانه های نوآوری در سطح هر استان تعیین شده است. در این دستور العمل تعاریف، نحوه فعالیت و انحلال همچنین تعیین صلاحیت های علمی و اجرایی مدیر کارخانه نوآوری تعیین شده است.

🔹وی با اشاره به اهمیت فعالیت کارخانه های نوآوری در توسعه صنایع استانی و ایجاد اشتغال دانش بینان گفت:در این دستورالعمل، اﻫﺪاف فعالیت کارخانه های نوآوری با هدف ایجاد، ارتقا ، توسعه، هم افزایی و انتقال دانش و کمک به احصاء و رفع چالش های منطقه ای با ابزارهای نوآورانه و فنآورانه با رویکرد ملی اعلام شده است و افرادی که توانمندی، تجربه، تخصص و توان مدیریتی مطلوب برای اجرایی کردن این اهداف را داشته باشند به عنوان مدیران کارخانه های منصوب می شوند.

🔹دستیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه کارخانه های نوآوری نقطه تلاقی نیاز صنایع منطقه ای و نوآروان است ، گفت : در زمان حاضر در 13 استان کارخانه ایجاد شده است و در 14 استان نیز به‌زودی شکل خواهد گرفت و طی یک برنامه دو ساله تلاش خواهیم کرد یک شبکه کاملی از کارخانه‌های نوآوری در کل کشور داشته باشیم .

🔹سیاستگذاری رویه های حمایت ، تعیین شاخص های ارزیابی و نظارت عملکرد ، تسهیل گری ارتباطات کارخانه های نوآوری با بخش های عمومی ، دولتی و خصوصی در این دستورالعمل تبیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *