مدیر کارخانه نوآوری

 

استان البرز، به عنوان قطب علم و فنآوری معرفی شده است و کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز، نماد توسعه علم و فنآوری در این منطقه خواهد شد.

امیر سرکندی مدیر کارخانه نوآوری وصنایع خلاق البرز با اعلام این مطلب گفت: استان البرز در طول سالهای گذشته، در حوزه فناوری، شتاب دهنده ها، استارت آپ ها، اقتصاد دیجیتال رشد بسیار خوبی داشته است و هم اکنون نزدیک به ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در این استان فعالیت دارنند، ظرفیت های استان البرز، امکان تبدیل این استان را به یکی از مراکز مهم اکوسیستم نوآوری در کشور را فراهم کرده است که با توجه به زیرساختهای آماده شده در این استان، به زودی شاهد تحول بنیادین در توسعه مراکز مرتبط با نوآوری و فنآوری در استان البرز خواهیم بود.

وی افزود: کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز در زمینی به وسعت ده هکتار در حال آماده سازی است که فاز اول آن در یک هکتار، هم اکنون آماده استقرار شتابدهنده های تخصصی، گروه های استارتاپی و دیگر فعالان نوآوری است. در طراحی این کارخانه، امکان فعالیت در تمامی روزهای هفته و تمامی ساعات روز فراهم شده است که این موضوع از ویژگی های خاص این کارخانه است.

امیر سرکندی مدیر کارخانه نوآوری البرز افزود: تسلط مدیران و کارشناسان ارشد شرکت دانش بنیان سیوان به فضای اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور و تجربه این شرکت در ایجاد مراکز مرتبط در نقاط مختلف، تنوعی از خدمات را برای گروههایی که در کارخانه مستقر می شوند فراهم کرده است. در طرح نهایی این کارخانه، کلیه فعالیت های حقوقی، خدمات ، بانکی و دیگر موارد در فضای اداری مجموعه قرار خواهد گرفت.

مدیر کارخانه نوآوری البرز با اشاره به امکان و ظرفیت استقرار گروه های استارتاپی و حتی اعضای خانواده های آنان در محیط کارخانه گفت: مسیر پیاده روی، فضای ورزشی و تفریحی، سینما و آمفی تئاتر، محیط بکر طبیعی، فروشگاه، مهد کودک ، هتل، رستوران، کافی شاب بخشی از امکانات این کارخانه است که هر کدام در فازهای مختلف آماده سازی قرار دارد.

وی افزود: در فضاهای اداری کارخانه ظرفیت استقرار حدود یک هزار و پانصد نفر به شکل مستقیم و بیش از ده هزار نفر به شکل غیر مستقیم فراهم شده است که حضور این تعداد از فعالان نوآوری و فنآوری از استان البرز یا استانهای اطراف مانند تهران ، قزوین یا مازندران، می تواند تحولی اساسی در تبدیل استان البرز به قطب علمی و فناوری کشور ایجاد کند.

وی گفت : امکاناتی مانند زیرساخت‌ های فنی، مربی و مشاوران خبره، سرمایه ‌گذاران ریسک‌ پذیر، خدمات ‌دهندگان به استارتاپ‌ ها و شتاب‌دهنده ‌ها، هم‌چنین میز های اشتراکی و اختصاصی برای فریلنسرها و تیم ‌های جوان استارتاپی، سالن‌ های فلت برای حضور شتابدهنده‌ ها به همراه تیم‌هایشان، فضاهای اختصاصی و مستقل برای حضور کارآفرینان شرکت ‌ها بخشی از امکانات برای تبدیل کردن این کارخانه به نماد فنآوری و نوآوری در استان البرز است که به زودی شاهد افتتاح رسمی آن خواهیم بود.

نماد توسعه علم و فناوری در استان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *