با پیشنهاد و پیگیری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز و در راستای حمایت از کسب و کارها، آزادکاران و استارتاپ های دارای قابلیت رشد در حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، تفاهم نامه سه جانبه میان پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز در قالب مرکز نوآوری پیشروان و پردیس پارک فاوا به امضاء رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز ، با حضور محمد جعفر صدیق رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، مهدی یوسف زاده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز و امیر سرکندی مدیر کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز تفاهم نامه سه جانبه توسعه فعالیت ها و همکاری پارک ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات و کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز منعقد گردید.
مهدی یوسف زاده ، مدیرکل ارتباطات و فناوری ارتباطات استان البرز ضمن تاکید بر اهمیت این تفاهم نامه، تحقق مفاد آن را عامل مهمی در توسعه و پیشرفت استان البرز در حوزه فناوری و نوآوری و حمایت از کسب و کارهای این حوزه دانست وافزود: با توجه به استقرار پارک ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان البرز مواردی مانند کمک به استقرار و توسعه کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال، ایجاد هاب جذب، رشد و توسعه فعالیت آزادکاران منطقه، مرکز توسعه آموزش و تولید بازیهای رایانه ای و تولید محتوای دیجیتال در فاز نخست این تفاهم نامه پیش بینی شده است.
یوسف زاده در ادامه اظهار داشت: حمایت از تولید محصول و خدمات دانش بنیان حوزه اقتصاد دیجیتال از طریق اعطای تسهیلات، گرنت و محل استقرار مطابق ضوابط پارک فاوا، ایجاد پایگاه حمایت از آزادکاران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با محوریت توسعه تولیدات نرم افزاری، استقرار پلتفرمهای در حال رشد و قراردادن امکانات، تجهیزات، شبکه و فضای ابری برای توسعه شرکت های نوپا از اهداف دیگر این تفاهم نامه است.

محمد جعفر صدیق رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز ضمن اشاره به مفاد اصلی تفاهم نامه، از هر نوع همکاری و اقدام برای توسعه کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال استقبال کرد و گفت: ظرفیتهای ملی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه همکاری و فعالیت در استانهای کشور بخصوص استان البرز که محل اصلی استقرار پارک ملی فاوا در کشور است فرصت خوبی برای این استان در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال فراهم کرده است.
دکتر صدیق در ادامه ضمن تاکید بر توسعه همکاریها از تشکیل کارگروه چندجانبه توسعه اقتصاد دیجیتال استان البرز با عضویت استانداری البرز، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات استان البرز خبر داد و افزود: برنامه ریزی توسعه فعالیتها، هماهنگی میان دستگاههای دارای مسئولیت در این بخش و رفع موانع توسعه اقتصاد دیجیتال این استان در قالب این کارگروه استانی دنبال خواهد شد.

در ادامه امیر سرکندی، مدیر کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز نیز با اشاره به موقعیت ویژه ایجاد شده برای کسب و کارهای مستقر در کارخانه در قالب تفاهم نامه مشترک و شکل گیری پردیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان البرز بر اهتمام مجموعه کارخانه برای توسعه کسب و کارها و آزادکاران فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال تاکید کرد. وی همچنین ابراز کرد پیوستن کارخانه نوآوری البرز به پردیس های پارک ملی فاوا می‌تواند امیدبخش تداوم این فرایند در شبکه کارخانه های نوآوری کشور بوده که از طریق آن می‌توان امکانات پارکی را نیز به خدمات کارخانه های نوآوری به شرکت های مستقر افزود.
لازم به ذکر است در این راستا، افراد مستقر در کارخانه نوآوری البرز امکان استفاده از امکانات و خدمات پارک را دارند. پارک ملی فاوا که به صورت تخصصی بر روی توسعه اقتصاد دیجیتال تمرکز دارد، خدماتی همچون گرنت های آموزشی، تحقیقاتی، معافیت های مالیاتی، معافیت های گمرکی، سرمایه گذاری، حمایت از تولیدات سخت افزاری و بسیاری خدمات دیگر را به شرکت های مستقر در پارک، شعب و پردیس های خود ارائه مینماید.

مطابق این تفاهم نامه مرکز نوآوری پیشروان، مرکز تولید بازی های رایانه ای، مرکز توسعه فعالیت آزادکاران و زنجیره حمایت از ایده های نوآورانه و خلاق استان البرز در فاز نخست تفاهم نامه شکل خواهد گرفت و به زودی فراخوان پذیرش شرکت های فناور در پردیس و فراخوان پذیرش، آموزش و استقرار آزادکاران این بخش در استان البرز نیز منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *