دبیر نشست کارخانه‌های نوآوری کل کشور از تشکیل انجمن صنفی کارخانه‌های نوآور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای امیر سرکندی گفت: مقرر شده است کارخانه‌های نوآور سراسر کشور نمایندگانی را در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برای تعامل بیشتر داشته باشند.

وی افزود: ما امیدواریم تا پایان سال در ۳۱ ا استان کشور ۳۱ کارخانه نوآور داشته باشیم و جوانان نخبه نیازی به آمدن به تهران نداششته باشند.

دبیر نشست کارخانه‌های نوآوری کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جلسه کارخانه‌های نوآور با معاونت علمی، فناوری سیاست‌های جدید در حمایت از شرکت‌ها و کارخانه‌های نوآور مطرح شد و این شرکت‌ها نقطه نظرات و مشکلات خود را مطرح کردند.

آقای سرکندی، انتقال شبکه سازی، زیست بوم‌های نوآوری منطبق با فرهنگ کشور و تقسیم بندی‌های نوین شرکت‌های دانش بنیان را از مهمترین مسایل مطرح شده در نشست کارخانه‌های نوآور سراسر کشور اعلام کرد.

آقای سرکندی همچنین ایجاد شبکه یکپارچه خدمات، امکانات و تسهیلات کارخانه‌های نوآوری برای توسعه کسب و کار‌های نوپا و دانش بنیان را از اهداف این نشست اعلام کرد و افزود: کارخانه‌های نوآوری به عنوان زیر مجموعه معاونت علمی و فنآوری در استان‌ها، می‌توانند با یکپارچه کردن خدمات، تحولی اساسی در شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های نوآور و فنآور ایجاد کند، در این سامانه، یک شرکت مستقر در هر کدام از کارخانه‌های نوآوری، می‌توانند در صورت نیاز از کلیه ظرفیت‌های کارخانه‌های نوآوری در ۱۵ استان کشور استفاده کنند و هیچ محدودیتی برای استفاده از این خدمات وجود نخواهد داشت.

وی افزود: این طرح، ظرفیت بی نظیری برای توسعه فعالیت‌ها برای کلیه شرکت‌های مستقر در کارخانه‌های نوآوری کشور ایجاد می‌کند، توسعه سامانه همیار دانش بنیان، سامانه هم آفرین، ایجاد صندوق CVC و کمک به ایجاد محیط مناسب برای رشد و توسعه کسب و کار‌های نوپا مبتنی بر نیاز بازار به ویژه نیاز‌های صنعتی کشور با اولویت مشکلات هر استان نیز از دیگر اهداف این نشست است.

هم اکنون ۱۵ کارخانه نوآور در سراسر کشور با مشارکت بخش خصوصی و حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در کشور تشکیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *