ایجاد مراکز مشاوره کارآفرینی با رویکرد نوآوری، ایجاد شبکه عارضه یابی صنعتی، تشکیل شبکه یکپارچه کارخانه های نوآوری با رویکرد عدالت اجتماعی و برگزاری جوایز استانی نوآوری از مهمترین اهداف نشست مدیران کارخانه های نوآوری کشور است.

دکتر محمد صدری مهر، دستیار معاون علمی و فنآوری ریاست جمهوری با اعلام این خبر گفت: در نشست مدیران کارخانه های نوآوری سراسر کشور که به میزبانی کارخانه نوآوری البرز برگزار می شود، چند موضوع در دستور کار قرار گرفته است ، تدوین نظامنامه جایزه های استانی نوآوری که محور و متولی برگزاری آنها کارخانه های نوآوری خواهند بود و این موضوع می تواند مقدمه ای برای رویدادهای ملی باشد، موضوع دوم با توجه به مشکل اشتغال در کشور، ایجاد مراکز مشاوره ی کارآفرینی با رویکرد نوآوری است که کارخانه های نوآوری در سراسر کشور گام هایی خوبی برای این موضوع برداشته اند و در این نشست نیز این موضوع تقویت خواهد شد.

دستیار معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در ساماندهی و توسعه زیرساخت های فناوری و نوآوری کشور افزود: یکی دیگر از موضوعات این نشست، ایجاد شبکه عارضه یابی صنعت با رویکرد فناوری و نوآوری است که توسط کارخانه های نوآوری هر استان انجام خواهد شد و تمامی ظرفیت کارخانه های نوآوری در کشور، برای حل این معضلات تقویت خواهند شد. این فعالیت بخشی از تعامل میان اکوسیستم نوآوری و صنایع کشور است که با حمایت مالی بخش صنعت، براساس قانون اقتصاد دانش بنیان مصوبه مجلس شورای اسلامی ، اجرایی می شود و بخشی از هزینه های مرتبط با این فعالیت، به عنوان مالیات، پذیرفته می شود.

همچنین در این گردهمایی موضوع ایجاد شبکه ی یکپارچه ی کارخانه های نوآوری در کشور در دستور کار قرار دارد که این کار موجب اشتراک گذاری امکانات در تمام کشور و استفاده از به روزترین امکانات فناوری در مناطق محروم و دور از مرکز می گردد.

وی افزود: انجام این پروژه های ملی در شبکه ی کارخانه های نوآوری کشور موجب نقش آفرینی جدی کارخانه های نوآوری در زیست بوم نوآوری، صنعت و زیست بوم کارآفرینی خواهد بود و ثمرات نوآوری را برای مردم و صنعت ملموس خواهد کرد.

لازم به ذکر است که گردهمایی مدیران کارخانه های نوآوری کشور، 20 تا 22 خرداد ماه به میزبانی کارخانه نوآوری البرز و با سخنرانی دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *