اولین نشست هم‌ اندیشی مدیران کارخانه های نوآوری سراسر کشور با حضور ۱۴ کارخانه نوآوری بمنظور بررسی و‌تبادل نظر پیرامون مسائل مشترک کارخانه های نوآوری در روزهای ۲۷ و ۲۸ آذرماه در مشهد مقدس برگزار شد.

در این نشست که با هدف معرفی ظرفیت کارخانه های نوآوری کشور ، هم افزایی مدیران کارخانه ، شبکه سازی در سطح ملی بین شرکتها و استارتاپهای مستقر در کارخانه ها و آشنایی با تجارب ارزنده مدیران آنها برگزار شد، مدیران دستگاه های مختلف ملی و استانی حضور داشتند.

معاون مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت : کارخانه های نوآوری باید به سمت شناسایی نیازهای فناورانه حرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز ، حسین صفری در اولین نشست هم اندیشی مدیران کارخانه های نوآوری کشور که در محل کارخانه نوآوری مشهد مقدس برگزار شد ، اظهار داشت: کارخانه های نوآوری باید به سمت شناسایی نیازهای فناورانه حرکت کنند و بدور از روحیه دولتی با بکارگیری ظرفیتهای بخش خصوصی نیاز را به محصول نوآوری و فناورانه تبدیل نمایند. وی همچنین فضای رقابتی بین پارکهای علم و فناوری و کارخانه های نوآوری را مطلوب ندانسته و اظهارداشت: باید تلاش شود فضای هم اندیشی و‌تعامل بیشتر و هم افزایی جهت جلوگیری از موازی کاری در این بخش حاکم شود.

صفری همچنین با اشاره به نقش موثر کارخانه های نوآوری در زمینه شبکه سازی بین کرد : فلسفه عملکردی معاونت مرکز توسعه فناوری های راهبردی این است که بتواند فضای نوآورانه و پویا را در دل شهرها ایجاد نماید تا هم مورد حمایت بیشتر قرار گرفته و هم بر خلاف پارکهای فناور در دسترس عموم مردم قرار بگیرد و به نمادی برای پرورش ایده های خلاقانه تبدیل شوند.

در این نشست امیر سرکندی مدیر کارخانه نوآوری وصنایع خلاق البرز ضمن معرفی استان البرز و موقعیت ممتاز آن در بین استانها ، گزارش کاملی از روند افتتاح، شروع بکار و شرکتهای مستقر در کارخانه را به سمع مدیران و اصحاب رسانه و مهمانان رساند.

لازم بذکر است که در حال حاضر ۱۲ کارخانه نوآوری در کشور راه اندازی و۳ کارخانه استانهای لرستان ، سمنان و قزوین نیز در شرف راه اندازی می باشد.  

در پایان نشست ، مدیران کارخانه های نوآوری با امضا میثاق نامه ای عهد بستند که با تمام توان در مسیر شکوفایی و ‌تامین نیازهای کشور عزیزمان ایران اسلامی تلاش کرده و از حمایت نخبگان و ایجاد اشتغال برای جوانان برومند این مرز و بوم از هیچ گونه تلاشی دریغ ننمایند.


 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *