کارخانه نوآوری

 

دکتر محمد حسن عصاره افزود: تنوع محصولات مرتبط با این ستاد، مانند داروهای گیاهی، محصولات آرایشی و بهداشتی، فرآورده‌های غذایی و نوشیدنی، انواع دمنوش،اسانس ها و عصاره و عطرها، تنها بخشی از موضوعات مرتبط با محصولات مرتبط با داروهای گیاهی است که شرکتهای دانش بنیان و علاقمند به این حوزه در صورت تمایل می توانند از امکانات بوجود آمده و زمین های کارخانه نوآوری البرز، استفاده کنند.

دکتر عصاره گفت: در صورت تحقق عملی برنامه‌های ارائه شده این کارخانه نوآوری در آینده، ارائه خدمات متنوع و مناسب به افراد و شرکت های دانش بنیان متصور است.

وی در خصوص اهمیت حوزه گیاهان دارویی و فراورده‌های طبیعی گفت: قرار گرفتن این صنعت در اولویت الف نقشه جامع علمی کشور، تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی و اختصاص چند بند مهم در سیاست های کلی سلامت ابلاغیه مقام معظم رهبری به این عرصه و غیره نشان از توجه ویژه و ملی به این حوزه دارد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب ایرانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تعداد فرآورده های دارویی گیاهی دارای مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 718 قلم در سال 90 به 4 هزار و 107 عدد در سال 99 رسیده است. همچنین رشد شرکت های دانش بنیان فعال در این زمینه در ده 10 سال به 186 شرکت و تعداد شرکت های خلاق به 58 مجموعه رسیده است.
راضیه کریمی، معاونت تجاری سازی کارخانه نوآوری البرز در این نشست، از امکان اختصاص فضا برای فعالیت در کشت گلخانه ای داروهای گیاهی با نگاهی فناورانه همراه با ارائه خدمات شتابدهی متناسب خبر داد.

کارخانه نوآوری البرز، ظرفیت مناسبی برای تولیدات نوآورانه در حوزه گیاهان دارویی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *